Vardagstankar

För en halvtimme sedan i detta nu (22:00) slutade jag jobba. Då lämnade vi som gick till halv tio över ansvaret till nattpersonalen. Faktiskt var det en lugn kväll då jag hann allting, inget krånglade idag, skönt. Får alltid dåligt samvete av att lämna ett halvstädat kök till den som kommer dagen efter. Jag vet hur tråkigt det är själv, att komma trött, med grus i ögonen kl.8.10 (på rapport först) till en avdelning där man kan se på köksgolvet eller i diskmaskinen vad de åt dagen innan.

Jag tränade idag, så duktigt. Fast inte egentligen, det var första gången på över en vecka, illa. Men det är bättre än om jag inte hade tränat alls. Blir sådär, springer och grejar varannan dag i typ 1½ vecka, sedan kommer det något emellan och så hinner det gå i princip en vecka innan jag tar tag i det igen. Uscha.. Men nu ska det bli ordning igen.

Har nästan skickat in min ansökan till Naprapathögskolan nu, ska bara få mina slutbetyg vidimerade. Kan man ta en förälder eller räknas den som jävig? Någon som vet?
Blir spännande det där med naprapat och Stockholm, känner hur jag längtar dit, hur jag längtar hemifrån ganska ofta, jag vill ha mitt eget. Samtidigt är det skönt att bo hemma, det ska jag inte sticka under stol med. Man får ganska mycket gratis (jag betalar hemma), typ sånt som att man inte måste laga mat själv jämt, man får kläderna tvättade för det mesta och sällskap. Jag har i princip fri tillgång till väl fungerande bilar (men jag betalar allt bränsle), det är bra. Men det känns ganska lagom att flytta i höst, kommer att vara lagom irriterad på dem för att det ska bli riktigt skönt att flytta, samtidigt som att jag kommer sakna dem också.
Hihi.. nu förutsätter jag att jag kommer in på skolan, fast det är betygsintag så jag gör nog det, men ändå..=)

Nu ska jag sova, jobbar hela helgen, så det är liksom dags. Well.. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0