Fru, miss, lady.

Utan problem, ja det är sant. Jobba halvtid och sedan vara hemmafru resten. Jag tycker det är så roligt!
Känslan infann sig intensivt under eftermiddagen igår när jag satt på min altan vid utemöblerna och rensade en kasse rabarber, rikedom!

Svängde ihop en grön pesto av persilja, dragon och timjan. Limen blev bra i ihop med cheddar, cashewnötter, salt, peppar och rapsolja. Fast jag insåg att jag skulle behöva någon form av ordentlig mixer, motorn blev väldigt varm i min kära stavmixer. Gick tungt.

Det blev en mangosmoothie också.



Senare på kvällen när det mulnade på lite tog jag mig ut och genomförde det värsta träningspasset på länge. Jag mådde så DÅLIGT. Var inte helt tom i magen, så mådde illa under hela löprundan, var fortfarande stum i benen efter ett tungt benpass häromdagen och tyckte att det var jobbigt att andas. Det var för varmt också. Krävdes galet mycket mental vilja för att fortsätta. Det enda min kropp sa var; "Stanna!!! Vila!! Dö!"
Som om inte det vore nog för att förstöra min löptid blev jag anfallen av Canadagäss när jag sprang längs med vattnet. Ja, de hade ungar, ytterst aggressiva föräldrar. Tog säkert 1,5 minut innan jag vågade/hittade ett sätt att ta mig förbi.

Idag blir det examenshögtid på Karlberg för en hög officerare. Klänning och blomma.
Och jag får träffa Sofia och spendera hela kvällen med henne! Blir fantastiskt. Hihi!

Imorgon börjar valsträningen 9.45 och startskottet för balen går 16.20. Vackra flickor anländer i vacker Ford.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0