Kultur!

Just hemkommen från Vasateatern där jag såg Diva med Kim Anderzon. Monolog. Kära nån vad bra! Hon kan det där den damen. Använde publiken sådär så det kittlade i magen, riktigt kände hur integritetsgränserna tänjdes riktigt ordentligt. Även min ska väl tilläggas när hon frågar om jag är 21 eller 22. Grym på att gissa i alla fall. Fortsatte sedan vackert genom att rakt fråga om jag visste vad deflourrage är för något, vilket jag inte gjorde. Så kom det; "Har du gått i flumskola eller???När man sätter på någon!" Jag var nog yngst i den nästintill fullsatta salongen.

Igår var jag på stipendiekonsert á la Alice Babs. Marc spelade i storbandet som kompade både Titti Sjöblom och Nils Landgren, mumma. Varken Marc eller resten gjorde bort sig, förutom att Marc som ende person på scenen hade en brun t-shirt med beiget tryck när ALLA andra hade svart...

Efter pausen klev ett gäng tidigare stipendiater upp på scenen, bl.a. Jonas Kullhammar (ååh) som spelade hur bra som helst tillsammans. Dessutom delades ett stipendium ut till en tjej som sjöng fantastiskt bra. Jag njöt hela konserten igenom.
Har även njutit hela dagen av att slippa tunnelbanans alla ljud och fylla hörselnerven med impulser från Kings of Convenience, Vivaldi och Anna Ternheim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0