Lediga böcker

Nu är det faktiskt bara en dag kvar tills jag är ledig, känns lätt absurt. Hur är man ledig? Vad gör man då? Helt enkelt dags att göra ingenting.

Inatt stördes min dyrbara sömn av, som det kändes, minsta hundra tonåringar som hoppade och skrek i köket som är beläget precis ovanför mitt sovrum. Vaknade till med ett ryck när det kändes som om det plötsligt blivit jordbävning. Vad gör de uppe mitt i natten en tisdag? Och även om de är uppe och har trevligt, kunde de visa lite respekt genom att inte tävla om vem som kan skapa mest ljud genom att hoppa på köksgolvet.
Men har natten till trots varit pigg och glad hela förmiddagen och tålmodigt stått ut med sådant som en annan dag kanske hade rubbat mig något ur balans. Nu är jag hemma igen och ögonlocken är förskräckligt tunga.
Jag har bara tre saker kvar som jag måste göra idag; äta mat, träna och baka en morotskaka.

Jag har läst tre deckare i sommar och har just börjat på en mer dramaliknande bok. Den handlar om en bröstcancersjuk kvinna och hennes liv med man och dotter i Amsterdam. Jag har läst ca 50 sidor och känner sånt medlidande och sådan sorg när jag läser den att det är svårt att fortsätta. Kanske borde jag läsa om något annat än sjukdom och ond bråd död med de sjukaste av motiv när jag inte gör annat än att se människor lida hela dagarna. Boktips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0