Frukt, sushi och Rom.

En grym författare; Conn Iggulden. Skriver om Julius Ceasars uppväxt och framfart. Trodde aldrig att jag skulle tycka att det var intressant att läsa om. Men han skriver på ett blodigt och spännande sätt med karaktärer som gäckar min nyfikenhet vilket leder till att det är svårt att lägga boken ifrån sig.

Nåväl, nu har jag spenderat några dagar i Göteborg igen. Mycket trevligt. Fick träffa Martin som nyligen flyttat ner hit och som det säkert var ett halvår sedan jag träffade. Fick även fnissa ihop med min kära kära bror över en varsin tallrik sushi i Mölndals centrum där affärer rear ut saker för 50% av det ursprungliga priset för att den snarare stänger för gott än för att den behöver plats för nästkommande säsongs sortiment. Maten var god och Max hittade ett par ganska billiga skor i en icke utdöende butik.
Jag har sett Benjamin Buttons otroliga liv (eller vad den nu heter) och fascinerats över dess innehåll, även om den var lång. Ätit god fruktsallad och blivit glad över känslan av att handla avokado och mango i den lilla frukt och grönt-butiken som ligger mitt emot Willys, hurra för den kontantbutiken(!) även om det allt som oftast är jobbigt när man inte kan betala med kort. Jag har sovit till tio alla morgnar och ätit frukost och druckit kaffe i maklig takt samtidigt som jag vänt blad i Roms portar. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0