Imbalans

Oj oj, fullt ös igen. Fick ett nytt arbete i måndags som ska vara klart snart och går igenom ett nytt mobiliseringsområde. Jag insåg att jag såg aktivt lyssnande ut på den praktiska lektionen, medan jag i verkligheten (i mina tankar) reflekterade över massa andra saker. Hörde helt enkelt inte vad min lärare sa och blev medveten om det först han säger; "är ni med mig?" Tydligen inte, blir min slutsats. Visar sig tydligt att jag inte lyssnat när vi efter genomgången ska genomföra greppen praktiskt, ögonen fungerar tydligen inte riktigt heller.

Jag tränade igår för första gången på strax över en vecka med sjukdom emellan. Min kropp ville helt enkelt inte vara med, låren vibrerade okontrollerat efter andra övningen (core) när vi skulle utföra en balansövning på ett ben. Helt sanslöst, har aldrig varit med om något liknande. Men antagligen är inte min kropp i fas riktigt än. Det gick bättre idag när jag utsatte mig för funktionell träning hemma på golvet. Det är nog musiken.

Intressant vändning av tillvaron. "Du har haft ett spännande år Mimmi." sa Johanna. Så kan man också tänka, tänkte jag.
Jag bjuder på födelsedagsmiddag i helgen, dock inte riktigt på det klara med vad som kommer stå på bordet. Tankarna och smakerna vandrar fortfarande om varandra i mitt huvud och har inte riktigt formats till något konkret.

Kommentarer
Postat av: Max

"så kan man ju också tänka" =) skön kommentar!



kanske laga nåt med pasta? italienskt är ju absurt gott...

2009-02-19 @ 23:53:00
URL: http://moochiecoochie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0