Söndagspromenad

Gick upp och tränade kl.10, kom hem och gjorde ingenting fram tills jag skulle infinna mig hos Matilda på Gärdet. Köpte en flaska Chenet på systemet som vi korkade upp till middagen. Det var länge sedan jag lyssnade på så mycket skitsnack, satt mest och log och reflekterade över deras åsikter. En hel del strunt, men många intressanta diskussioner rörande bland annat tabubelagda dumheter man gjort som yngre/liten. Allt medan vi pimplade vin och åt godis i massor. Kvällen blev sen och jag var oändligt tacksam över att ortopeden inte ringde och behövde mig morgonen efter.

Klockslaget var tio även idag, men uppstigning istället för träning. Fantastiskt höstväder som bara ropade i uppmuntrande maning; "Gå ut! Du blir inte besviken.." Åt frukost, lät den sjunka en liten stund under ett kapitel i Stieg Larsson och gick sedan ut med endast kamera och nycklar i fickan. Promenerade kortaste vägen ner till vattnet och följde det sedan så långt att jag trodde att jag orkade gå tillbaka. Fantastisk strandpromenad... Kom till Djursholms centrum (en bra bit ifrån min gata) och tänkte därifrån ta mig hem igen utan att gå samma väg tillbaka. Hade väl riktningen klar för mig på ett ungefär, men blev tvungen att fråga så småningom när jag kände mig lagom vilse. Det visade sig att jag inte hade särskilt långt hem. Var dock rejält svettig, hade varit ute i 1h 45 min, så gjorde i alla fall av med en del av all skit jag konsumerade igår kväll.


Jag har kommunicerat väldigt mycket de senaste dagarna, så även idag. Är nog en person med stort behov av att föra dialoger och utbyta tankar och reflexioner med andra. Jag kanske är rädd.

Det är i alla fall komiskt, eller bra åtminstone, att det händer saker när man har behov av att ta sig an något. Som att jag städade tout l'appartement på en halvtimme. Göra något som inte kräver tankeverksamhet eller större ansträngning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0