Stolt!

Igår kl.15.00 skulle jag ha kommit till Stockholm med swebusexpress. Han var lite försenad, så vi ankom strax efteråt. Resan startade jag i Göteborg kl.7.50. Tidigt, men ganska skönt att inte komma hem så sent.
Jag har haft en utomordentligt trevlig helg i kuststaden. På fredagen hämtade Blanche mig på stationen och vi skyndade oss hem till henne. Hon hade bråttom, skulle till skolan för att ha föreställning. Så jag blev avlämpad ensam i hennes lägenhet med mina skolböcker och tv:n som enda sällskap. Men det dög ganska bra åt mig, även om jag var lite sällskapssjuk efter sex timmar i en buss. De kom hem så småninom, 23.20 typ..=)
Vi pratade , jag och Blanche, drack Yogite och kände hur tröttheten anföll oss med full styrka efter en stund. Godnatt.

image32
På restaurangen

Dagen därpå åkte vi ner på stan, åt chinabuffé till lunch och träffade Max och Andreas. Efter det var Max, Blanche och Maria tvungna att gå (Maria och Blanche skulle ha föreställningar igen), så jag kallade ner David och Annika så gick vi och fikade. Trevligt att träffa dem också. På kvällen såg jag och Andreas revyn, föreställningen Vinyl som Blanche klass framför. Jag blev så imponerad! Det var riktigt roligt, även om mellan snacket kanske var lite långt, och de var så duktiga. Helt plötsligt förstod jag, när Blanche kommer in på scen, hur alla mammor känner sig som ser sina barn göra något dylikt. Och jag förstod varför de gråter, jag började nästan lipa själv. Min Blanche står på scenen, är jätteduktig och har blivit stor! Sedan lugnade jag ner mig, men känslan fanns fortfarande kvar. Kanske fick jag en hint om hur jag kommer bli som mor...*pmf*

Söndagen tillbringades tillsammans med bror i Vineyard, fikade efteråt. Och efter det var det bara för mig att springa hem, lovade Blanche och Maria att det skulle stå mat på bordet när de kom hem efter dagens sista föreställning, så det gjorde det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0