Vilt is the shit.

Vilken fantastiskt rolig helg vi hade i Göteborg kära naprapatvänner! Trevlig reunion efter några månader då vi provat vingarna lite på varsitt håll. Mycket att prata om.

Det blev en riktig weekend för mig. Inte på jobbet varken fredag eller måndag, då åkte jag mest tåg. SJ skötte sig väl nästan, dock en timmes försening på vägen tillbaka, vilken jag utnyttjade till att ta igen den stackars uteblivna sömnen de andra dygnen.

Mina stackars vader har skrikit i protest sedan i lördags då jag och Charlotte tog oss an en av Göteborgs många, långa trappor. Intervaller. Väl färdiga stolpade vi hem med darrande benmuskler svetten rinnandes längs med ryggraden. Har bara tränat annat sedan dess och lytt de naturliga råd som jag fått - vila och behandla tills du inte har ont??

Väl hemma i Stockholm kunde jag knappt bärga mig, stor saknad. Jag lagade viltskavsgryta med trumpetsvamp, lingon och rosépeppar - väldigt god mat. Jag fick prova mina syltade kantareller också. Och ja, tycker man om ättikssmak så visst. Jag tycker nog att det var lite väl skarpt.



Kvällen var fantastisk, rolig och rätt galen. Två kameror i farten (ingen var min), varav en med kort lins utrustad med ytterligare en ring för att minska (?) närgränsen ytterligare. Då kan man ställa skärpan innanför yttersta glaset (eh... värt). Hursomhelst blir det kul.





Te och skorpor lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0