Sextonde är en bra dag.

Fyra kvällar i rad på hästryggen förra veckan - lyxigt. Trött och på lite dåligt humör när jag kom dit, pigg och glad som en lärka när jag åkte hem. Det är verkligen fantastiskt att få närkontakten med hästen, känslan av synkad kommunikation och inte minst farten i galopp. Det är trots allt en personlighet och ett eget sinne som rör sig under en, som faktiskt kan få för sig något helt annat än vad jag har tänkt. Det gäller att vara vaken.
Sista kvällen var det hoppning i solnedgång, njutning.


Jag blev lite blondare och fräschare i håret hos faster i lördags, åt pannkakor till lunch hos farmor och fantastisk middag (lax) hos densamma tillsammans med Max, Elin och Magdalena. Fin dag. Åkte i bagageutrymmet i Berlingon till Märsta för att farmor skulle slippa köra, bytte till Henriks framsäte och körde vidare mot Stockholm och Midnattsloppet. Hittade faktiskt Maria i den orangea massan strax innan målgång och fick heja på henne, bra tid fick hon också! Well done.

Sjukt effektiv söndag, frrr, så hade jag sytt om klänningen till Sina och Marias bröllop på lördag, städat, tvättat. Skönt att få gjort inför denna intensiva vecka, tre extrapass på ortopeden kvällstid.

Hann klinka på Betlehemskyrkans flygel innan lunch igår, få en vacker tavla uppsatt på kliniken, ha patienter och nåla sönder Nidals underarm. Otroligt bra dag, otroligt bra humör. Inte ens affischuppsättning (18.00) och hemsläpandet av matvaror drog ner min glada sinnesstämning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0