Merida Speeder T2

Nu har en ny del i mitt liv påbörjats, eller? Jag är med cykel oavsett. Fin. =) Det blev den jag lade upp bild på häromdagen. Den var fabriksinställd när jag provade den, så växlarna raspade och hade sig lite, men det skulle de se över innan jag fick den. Jaha, så bra.
När jag hämtade ut den en timme senare och cyklade den hem till Ed raspade växlarna fortfarande, hoppade över vissa och hade sig, otroligt irriterande. Dessutom lät bromsarna märkligt - inte så konstigt dock när vi tittade lite närmare, klossarna var monterade så att de gick emot däcket och inte fälgen... Affären hade med andra ord INTE sett över växlar och bromsar. Utöver det stod en vajerstump ut lite så att den slog i ena trampan varje gång den gick förbi. Ed fixade växlarna, men jag måste åka dit och skälla på dem och be dem ordna till bromsarna, även om jag klarar det själv. Känner mig helt enkelt förödmjukad, som att jag inte skulle märka att de inte hade gjort sitt jobb, skithögar...
Men det var roligt att cykla! Och fort gick det! *iih* Jag är helt enkelt inte van än, framför allt inte vid rusningstrafiken inne i stan när man inte sitter bakom en ruta. Dock ont i rumpan, trött i benen och genomblöt av regn när vi väl kom hem till mig efter turen genom stan.

Idag har jag inte gjort något vettigt alls, nästan. Laddar inför morgondagens mil på Djurgården. Vi får helt enkelt hoppas att min kropp är sugen på löpning då, är ju inte alltid som kroppskänslan är densamma som huvudets...

Kommentarer
Postat av: Max

Grymt!!! Visst är det sjukt kul att cykla i stan under rusningstrafiken? =D. Det är fett med action!

2010-09-05 @ 15:57:08
URL: http://moochiecoochie.wordpress.com
Postat av: Mimmi

Ja, men man måste vara så sjuuukt vaksam här i sthlm, kanske ingen skillnad i gbg, men här går fotgängare mitt i cykelbanan, cyklister cyklar åt fel håll. Du vet, finns inga riktiga cykelbanor, man cyklar liksom med trafiken mer eller mindre. Jag tyckte nog att det var rätt läskigt, fast nog var det action alltid. =)

2010-09-05 @ 17:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0