Balstress

Hade för en timme sedan ett uppjagat samtal med Mr Officer. Eller, jag blev mer uppjagad ju längre tiden gick och han var fortfarande lika lugn. Han talade om (NU, IDAG) att jag behöver ytterligare en outfit, till fredagskvällen.
Kugghjulen i hjärnan drogs igång på full hastighet, hakade sig av farten och orsakade totalt kaos. "Vad ska jag ha på mig, kan jag ha den kjolen, nehej, inte för kort eller långt... Vad ska jag ha upptill? Hur snygg ska jag vara, kan jag ha de örhängena, eller blir det för mkt? Gaahh!!" Och så snurrar det vidare till skor och vilka som är bäst, eftersom det är så mycket dans på schemat.

Fattade plötsligt vilken grej den här balen är, fick tidsschemat av Daniel. Ska dansas speciella Karlbergdanser, övas innan i finkläder, ätas snittar och mingla.

Det roliga är hur jag spontant reagerar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj, ta det lugnt! Och i nödfall, ställ dig i fönstret, se längtansfull ut och säg: "Nåja. Vad är väl en bal på slottet...". Vips, så har mössen fixat klänningen åt dig!

2009-01-21 @ 01:07:30
URL: http://johlie.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Ja.. Nu har jag faktiskt fått ordning på alla mina pinaler, så lugnet har infunnit sig, typ. =)

2009-01-21 @ 09:28:13
Postat av: stina

hej! jag har i ren panik hittat din blogg och jag behöver verkligen din hjälp! jag ska på kadettbalen på karlberg som är nu på lördag och jag har lite panik. Erik (herr officer) ger mig väldigt lite information! det jag undrar mest är, vad har man för jacka till balklänningen? ordnar man smink mm på slottet eller hemma? snälla hjälp!:) //Stina

2009-02-16 @ 13:11:50
URL: http://henricson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0