Service-minded

Bemanningsansvarig på ortopeden försökte att förstöra även denna kväll genom att tappert försöka få mig att jobba. Men nej, har sagt ja till henne de senaste tre gångerna hon bett mig, så jag tyckte att jag hade åtminstone ett "nej" innestående. Hade ju redan fått flytta dagens dejt från igår till idag pga att jag erbjudit mig att jobba kväll.
När vi väl fått våra patientlistor inne på läkarexpeditionen och fick dagsköterskans rapport började vi redan ana oråd. De flesta var multipelt sjuka och relativt dåliga generellt. Rörigt och snurrigt. B-glucosapparaten på vår avdelning fungerade inte, så det var bara att springa över på andra sidan för att få svar. Mina patienter ringde nästan hela tiden, dessutom var jag och min kära ssk inte riktigt sams. Eller, jag var väl sams med henne, men hon såg mig inte ens. Svarade ibland inte om hon inte tyckte att det jag sa var viktigt, bekräftade inte ens att hon hade hört och annat sådant där trevligt. Blev dock bättre ju längre kvällen gick, ska jag väl tillägga till hennes försvar när hon nu inte kan svara för sig själv.

Shoppade stora guldringar, strumpbyxor och lite annat till fredagens party. Hihi, det blir roligt.=) Ska snart hämta min kära väninna vid bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0