Järnspöken

Hemsökt inatt och både igår och idag, dagtid. Bestarna är dock lite olika till utseendet. Stora handliknande varelser som rör sig äckligt snabbt och oberäkneligt. Sneglade in i rummet över min tekopp igår medan håret i både nacken och på armarna reste sig i full protest. Isande kårar ilade längs med ryggraden och ner i benen. Odjuret eliminerades tillslut när min äckelpräglade rädsla övergick till handlingskraftig aggression. Hittade en likadan best på insidan av min ytterdörr när jag klev innanför den nu ikväll. Blev röd i ögonen utan ett förstadie av rädsla denna gång och mosade min objudna gäst utan tvekan. 6 cm i diameter.

04.40. Spärrar upp ögonen i fullständig panik med ett obehagligt tryck över bröstet. Inser att jag ligger i min säng och lugnar mig så småningom. Sover drömlöst till 06.30.


Kent - Järnspöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0