Bollibompa

Vaknade med en konstig känsla i kroppen om att något var fel imorse. Tittade tillslut på mobilen för att se vad klockan var. Insåg att jag hade tre missade samtal och två röstmeddelanden. Men pucko. Jag har jouren, och mobilen var på ljudlös. Lyssnade av meddelandena och stönde högt, svor nog till och med. "Hej Mimmi, från bokningen på Sturebadet här, såg att du var jour så jag vill att du kommer in och jobbar idag. Du börjar kl.9 och jobbar till sju ikväll."
Jag trodde jag skulle dö, klockan var kvart i nio. Ringer upp bokningen och får tag i henne. Det visade sig, som väntat, att hon fått in en annan tjej. Frågade om jag ville ta eftermiddagspasset av henne som kommit in istället. Helst inte.. Nej, men då säger jag inte att jag pratat med dig. Tack så mycket..=)
Jag har mycket hellre betalt för att sitta hemma och göra vad jag känner för en lördag. Men jag får hoppa in i morgon kväll istället, passar mig bättre trots allt.
 
Riktigt huslig idag, städat, tvättat och handlat mat. Fick släpa kassarna från DS och hem, 2 km. Tränat både axlar och rygg statiskt med andra ord. Köpte en mögelost med päron i, visst lät det roligt?
Igår gav jag vika för min tillfälliga shoppingmani. Det inhandlades en svart kappa/jacka, ett linne, en kofta, en pilatesboll+pump och grenkontakter (inte så kul, men nödvändigt). Så nu lyser min nya julstjärna, julfestutstyrseln är snart fulländad och jag har inte pluggat något alls. Vill INTE.

Blir ganska träningsbenägen, bollen finns tillgänglig, pumpad och fin hela tiden. Ni anar inte vad mycket man kan göra med en liten boll, riktiga dödarövningar för baksida lår t.ex. Stabilitet och styrka samtidigt, kan inte bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Max

är det inte konstigt att träna med boll??

2008-12-01 @ 19:24:46
URL: http://moochiecoochie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0