Allhelgonahelg

Ikväll har jag ägnat min uppmärksamhet åt en 30 000-kronorskeyboard. Hihi, det var kuligt. Fast jag tycker bäst om flyglar. Jag fick träffa en underbar vän, han ska baka scones och ta hand om mig i veckan. Puss på dig Arvid.

Fick lite läst både igår och idag, fast mer om Salander och Blomkvist än om fibertypskomposition.

Det blev både bio och öl i fredags. Kände mig sjukt självständig när jag satt på en söderkrog med benen uppslängda på barstolen bredvid, en Staropramen framför mig och med nosen i min roman. Blev erbjuden sällskap efter en stund, tittade upp och tackade artigt nej. Avnjöt Mamma Mia innan, ensam och omgiven av 60-åringar. Mycket bra film, även om Pierce Brosnan inte sjunger särskilt bra. Jag skrattade högt flera gånger och var lycklig inombords när jag lämnade salongen.

Tillbringade gårdagens kväll i Sofias lägenhet. Vi åt middag, choklad, tittade på massa förskräckliga utgångsbilder och hade massagesession. Otroligt välbehövligt. Jag trodde jag skulle dö emellanåt. Hon massakerade mitt säte och framkallade de värsta utrstrålningssmärtor jag någonsin haft. "Det blir bra, sen." får man tänka, vilket det faktiskt blir. I övrigt var det en underbar upplevelse, framför allt den avslutande kvarten då hon ägnade sig åt nacke, ansikte och skalp. Jag gav igen big time, fast jag behövde inte ta i särskilt, hon hade tillräckligt ont ändå. Efteråt lade vi oss på hennes säng och drack te, helt utschasade båda två.

Jag tänker på dig farfar.

Imorgon är det tightsdags igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0