Dagboken

23/11
Det är helt enkelt tur att jag bara jobbar här en dag i månaden. Har sex behandlingar kvar innan jag får gå hem och vila tills det är måndag igen. Börjar bli seg i skallen nu känner jag. Tur att jag har kaffe tillgängligt i alla fall.

Såg en fantastisk film igår kväll, The notebook. Tänk om livet var så.

24/11
Sovmorgon, tur för mig. Det var en mindre expedition att ta sig hem igår kväll från tunnelbanan. Snö upp över öronen kändes det som, blåste svinkallt dessutom. Men jag snarare skrattade av fröjd över att det ligger snö på backen än något annat. Tänk om det hade kommit i regn, hujedamej.
Pulsade med kängor och uppfälld luva till bussen, vinden piskade de stora flingorna mot mig som flera gånger lyckades slinka in bakom glasögonen och totalt förblinda mig för en sekund i taget.

Det blev en sen kycklinggryta med kanel och ananas efter träningen. Intressant variant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0