Ritt utomhus

Befinner mig norr om Stockholm, novemberdimman ligger tät. Släpade både datorn och böcker för att få något gjort, men lyckades endast öppna dokumentet och läsa igen om det jag redan skrivit. Fanns helt enkelt roligare saker att engagera sig i. Bakade bröd med valnötter i till Blanche igår, pratade i telefon och gick på Bond med henne och en oväntad vän. Hann till och med träffa mr guitarmaster en sväng. Promenerade med mamma innan jag åkte.

Firade prinsessan efter kyrkan, hon bjöd på lasagne och en så underbar chokladkaka med nötter i att jag smälte. Snart är det konsert, blir roligt.

"Hur ofta kan du sitta barnvakt?" frågar mamman till tre sjukt livliga pojkar i åldrarna 4, 6 och 8. Jag säger att hon kan ringa när det är kris. Målar upp det ena katastrofscenariot efter det andra i huvudet, jag vet hur mycket energi dessa pojkar besitter. Men dock en fet utmaning på samma gång, vilket lockar mig lite.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Om jag hade tre söner i de åldrarna skulle jag inte våga lämna dem till någon annan än till dig.

2008-11-09 @ 23:55:58
URL: http://johlie.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Tackar för komplimangen kära kusin, tänk att du har sådant förtroende för mig.=) Kram

2008-11-10 @ 15:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0