It's mine

Återkom igår förmiddag, hoppade på samma tåg som Johanna hem till mig, packade upp datorer och bryggde kaffe. Vi sammanställde det nuvarande resultatet av en dryg veckas effektivt arbete, nio sidor text om oxidativa enzymer, aerob kapacitet, näringsintag, neural adaptation och muskelfiberkomposition. Har sex sidor till godo innan maxantalet är uppnått, ingen diskussion är skriven än och frågeställning nummer två är inte heller besvarad. Hellre skära än tvärtom.
Vi fokuserade i fyra timmar och tyckte sedan att vi gjort vårt för dagen.

Tränade lite senare och fick på vägen hem snurra runt i Danderyds kommun ett bra tag, ersättningsbuss för Roslagsbanan. Kom så småningom till t-banan och spontanade in till stan och tog en kopp te tillsammans med en vän.
Kvällen blev något sen, så jag vaknade med ett ryck en halvtimme försent imorse men lyckades det till trots mobilisera tillräckligt med tankekraft för att komma iväg i tid. Snörade på mig löparskorna 07.18 och promenerade till skolan, första gången sedan i april. Det var en känsla av att återerövra mitt liv. Tänk när jag får använda mina skor till det de är ämnade för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0