Yr och nervös

Inte mycket gjort av det jag skulle idag heller...Kommer jag någonsin lära mig det här med att disciplinerat läsa det man ska när man borde? Starka misstankar om att den disciplinen aldrig kommer att infinna sig. Någonsin.

Sedan jag kom hem i eftermiddags har det bara snurrat i huvudet, lyckades dock läsa färdigt teorin bakom muskeltöjning. Mitt andra besök på Sturebadet, idag kl.13. Vi hämtade ett varsitt glas vatten och gick på toa båda två, förstod att det skulle bli ett långt och tankekrävande samtal.
Helt riktigt. Hon pratade non stop i strax över två timmar. Informationen var så kompakt och kom i sådan fart att det nästan kändes som om jag fick det finstilta uppläst för mig. All tid utöver det som står på schemat, alltså kvarten innan när man ställer iordning sitt rum, utbildning, ob, de gånger då kunden inte dyker upp etc. ska skrivas separat på ett papper och lämnas in den sista i varje månad. Förutom att behandla dina kunder ska du boka om dem sälja på dem Kerstin Florian-produkter, får provision förstås. Vissa hudterapeuter säljer för 40 000 i månaden...Detta ska ske mellan behandlingarna, då du även ska fixa iordning rummet inför nästan behandling. Man har tio minuter på sig allt som allt. Bänkarna är väl inklädda med lakan, heltäckande värmedyna, och handdukar vikta och vända efter speciella regler och rutiner. Lite ångestvarning på det. Sedan har de en speciell handduksteknik under själva behandlingen, för att kunden inte någonsin ska blottas. De flesta har inga underkläder när de kommer...
Datasystemet är nog en baggis när jag fått pilla själv ett tag, men nu känns det mest komplicerat. Jag ska dessutom jobba imorgon. Har tre kunder som har bokat behandling för 870kr /st. Börjar lugnt med tre timmar mellan 15 och 18. Blev rundvisad i hela komplexet. Vilken inredning, allt är så exklusivt... Mitt behandlingsrum för morgondagen ligger på våning fem, tittar man ut över balkongen ser man den omtalade simbassängen. Fattar inte riktigt att jag ska jobba där, lilla jag.

image34







←Ganska precis här ligger mitt behandlingsrum.
Fick ni se den här bilden igen, men den är ganska fin, eller hur?=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0