Vårfest

Jag har just avnjutit en stor kaffe med lite tilltugg här hemma. Duschen har fått skölja min kropp med sitt varma vatten och huden fick sitt behov av återfuktande efteråt tillfredsställt.  Kvällens outfit är utprovad och jag känner mig ganska nöjd, det finns dock något frågetecken kring håret fortfarande.
Ikväll kl.18.30 öppnas portarna till Naprapathögskolans vårfest som är förlagd vid Globen. Det är tydligen årets största fest som den största delen av pengarna som vi betalar in till kåren varje år går till. Menyn verkar lockande, fräsch buffé av något slag. Fasta från och med nu med andra ord.

Jag har köpt en liter vitt vin, i tetra med skruvkork, för hela 49 kronor. Kände mig fruktanvärt studentig när jag skulle betala.

Imorgon är det syttende mai. Med tanke på alla mina norska vänner ska vi fira i ett tåg som går till Skansen imorgon eftermiddag. Ungefär lagom aktivitet efter en kväll som denna antagligen kommer att bli.

Nej, nu ska jag stryka min kjol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0