Sommarlov!

Idag genomfördes sista prestationen för det här läsåret. Praktiskt prov i muskeltöj och så hade jag mitt sista klinikpass också. Provet gick väldigt bra, även om trasslade in mig själv lite i musklers olika rotation över halsryggen. Man blir helt enkelt stressad av att behöva förklara biomekaniska förhållanden, vilka muskler som ger vilken inskränkning åt vilket håll, för en av de mest auktoritära lärarna jag haft. Dock var han mycket trevlig och tillmötesgående idag, han skrattade till och med några gånger.
Efteråt åt jag min lunch och drog ner på stan med min gigantiska svarta bag. Tränade innan jag åkte till skolan, så jag hade med mig sånt, klinikkläder, massa mat, lite böcker. Travade runt större delen av Stockholm, gjorde gamla stan, söder och en del av city, tur att det finns t-bana. Hamnade tillslut i observatorielunden där jag åt mitt eftermiddagsmål innan jag gick till kliniken och tog hand om mina två patienter.
Något av kramkalas efteråt då en del åker hem till sitt innan fredag och inte är med på avslutningen. Skolan bjuder på buffé, så det blir nog bra.
 
Imorgon ska jag jobba på ortopeden. Borde lägga mig med andra ord.. Anneli från Sturebadet ringde idag och undrade när jag ville ha mina jourhelger. Blir en i månaden, v 24, 28, 32...Ska jobba där i helgen också. Härligt att kunna koncentrera sig på en sak och inte ha massa som hoppar hit och dit i skallen.

Det är sommar nu.=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0