Punkterad

Ska jobba mitt fjärde pass på ortopeden imorgon. Hittills har det bara känts bra, både med personal och arbetsuppgifter. Snart är jag flygfärdig..Enligt introplanen i alla fall.
På måndag ska jag till Sturegallerian igen, intro denna gång. Två av mina klasskompisar har ringt dit och ska få komma på intervju de med, kul om de får jobba så man har någon att prata med i sommar.

Tentan gick bra, var konstig, liten och jag vet inte..weird helt enkelt. Endast 11 frågor varav flera var på 5 poäng. Missar man en sådan är man körd typ. Alldeles för liten i förhållande till informationsmängden vi har tryckt in.
Luften gick liksom ur mig efteråt, även om själva skrivandet inte var så ansträngande, mest spänningar. Vi övade lite muskeltöj inför den kommande tentan och åt sedan lunch.
Gick hem tidigare, hade eget arbete och ingen orkade vara engagerad på riktigt. Jag hämtade ut min massagebänksväska som jag beställt från USA. Den kostade strax över hundra kronor mindre än vad jag trodde till min stora förtjusning, vilket ledde till att jag köpte en BelVita (typ müslibar med chokladöverdrag) för att fira. Gott.
Det regnar idag. "Det behövs" sa en äldre sjukgymnast på jobbet igår, som säkerligen vakar över sin trädgård med ömhet i blicken. Hon menade väl egentligen att det är torrt i allmänhet och att det lätt börjar pyra efter cigarettfimpar och dylikt. Det var ju någon 22-åring som tuttade på i Täby härom dagen, tre hus brann det i om jag inte minns fel.

Väl hemma insåg jag att tvätten som jag hängde ut igår blir tvättad en gång till. Var lite ruggig efter transporten hem, så jag bestämde mig för scones och te. Går ju snabbt att svänga ihop, och galet gott när det blir bra.

Har även tagit mig igenom mitt sedan i måndags dagliga träningsprogram för att stabilisera mitt bäcken. Så rehabträning varje dag i två veckor, ganska nytt för mig får jag väl säga, och nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0