Lack of concentration

En stor del av gårdagen spenderade jag på Lidingö, masserandes trötta terränglöpare som unnade sig lite massage efter det 5 mil långa loppet. Vi stod där i ett tält, med vita pikétröjor med NPH:s logga på och svettades i värmen. 50 kr för en kvart och 100 för en halvtimme. Det var ganska lång kö, så det var bara på med nytt bänkpapper så fort man behandlat färdigt och tagit betalt. Som tack från arrangörerna fick vi en sportbag från Adidas och lunch. Bonus med lite fickpengar. Kanske jag har råd att köpa något snyggt att ha på mig på vårfesten till helgen.
Väl hemma bläddrade jag lite sporadiskt i mitt patologikompendium medan jag åt en välfylld ciabatta och drack en paraplydrink gjord på tropisk juice, cointreau, ramlösa och frysta jordgubbar, fast utan paraply.
Åkte sedan in till söder och tog en öl med flicksen, det var trevligt. Och kom hem alldeles för sent.

Dessutom har jag upptäckt att jag måste ha tappat mitt månadskort på vägen hem. Suger så hårt.

07.15 började jag på ortopeden idag, trodde jag. I själva verket var det sju fick jag reda på sen. Helt missuppfattat det samordnaren sa till mig när jag skrev papper. Jag kom alltså en kvart för sent, snyggt.
Dagen har förflutit lugnt, lite ringningar, lite läskiga frakturer. Hann till och med ta ett hb på mig själv. Vågade knappt sticka mig i fingret, fast det gjorde ju inte så ont upptäckte jag sen. 144 g/liter, det ni. Kvinnor ska i allmänhet ligga mellan 125 och 135 g/liter. Bra syresatt med andra ord, ingen järnbrist här inte. Jag har alltid undrat var jag ligger, så det var bra.
Köpte en Daimglass på vägen hem, den var goood. Och onödig.
Verkligen försökt motivera mig till att plugga, men det går inte. Jag får helt enkelt vara glad om jag får godkänt. Lite olikt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0