"Eey...mama sita rica...!"

Det var en lyckad kväll igår. Vackert dukat med vita dukar och stora kandelabrar på borden. Buffén var underbar, sällskapet var trevligt och underhållningen gjorde att jag drog på smilbanden. Livebandet var bra och spelade varierad och rolig musik. Frida kom vrålsnygg i sitt rosa fodral till klänning och tittar på mig i min något spanskbetonade outfit som om hon vore en karl, nickar gillande och säger; "eey...mama sita rica!"

image33

Vi dansade tills de stängde och hade som vanligt galet ont i fötterna efter att ha spatserat omkring i högklackat hela kvällen. Var för en gångs skull förutseende och hade tagit med mig ett par andra skor, en extra tröja, benvärmare och ett paraply. Det visade sig att jag skulle behöva alltihop när jag klev av t-banan vid danderyds sjukhus. Är man gammal då?

Idag har jag vandrat från Humlegården till Skansen bland massa norrmän i folkdräkt som viftade med flaggor, blåste i tutor och sa till varandra; "gratulerer på dagen!".

Väldigt trött nu, men det blir man kanske när man lägger sig efter fyra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0