Dag ett på Sture

Kliver in på kontoret och hittar en skåpnyckel till ett skåp i omklädningsrummet. Kilar dit, byter om och får hälsa på massa trevlig personal. Tillräckligt många för att jag inte ska komma ihåg vad de flesta heter. Blir rundvisad av en snäll tjej som också demonsterar det jag glömt från igår.
Jag hämtar in min första kund, vi pratar lite och hon lägger sig på bänken. Jag börjar massera och kommer på att jag redan gjort bort mig. Först av allt, innan massagen börjar, ska kunden få andas in en olja som man smörjer in händerna med och håller framför nosen på honom/henne. Kände inte att det kom något bra tillfälle att rätta till felet på, så jag struntade helt enkelt i det och kryssade inte för den oljan i broschyren som hon sedan fick med massa Kerstin Florian-produkter i. Är väl inte hela världen i och för sig, men ganska klantigt.
Timmarna flöt på och vips hade jag haft mina tre kunder á 50 minuter massage. Jag hann ganska bra mellan kunderna att ställa iordning, bädda om och så. Men tänk sedan, när man ska hinna sälja på dem produkter och boka om dem..hu. Väl färdig travade jag ner dit personalen står och träffade på en ny tjej. Kurterapeut. Hon frågade om jag inte ville ta ett kurbad. Säger någon någonsin nej till ett sådant erbjudande, som dessutom är gratis?
Hon visade mig till rummet och förklarade hur allt fungerade, vilka oljor som hade vilken effekt och hur jag skulle göra rent badkaret efter mig osv. Jag valde oljan Meliss, mycket lugnande och en något uppfräschande effekt. By the way; "vill du ha en lerinpackning för ansiktet? Mm, vilken hudtyp har du?" Får en gråsvart lera med lågt pH penslad i ansiktet och en spray bredvid mig som ska hålla leran fuktig under hela badet. Bubblorna masserade min kropp efter att jag masserat i flera timmar, kändes ganska rättvist.
Väl färdig sprayade jag kroppen med kamomillolja och ansiktet tvättades först med vatten och sedan en specialprodukt. Smörjdes sedan in med lite olja och kräm. Kände mig helt gosig efteråt.
Och det där var helt ok, bara det sker efter arbetstid och man gör det själv så får man utnyttja behandlingsrum och produkter för eget bruk. Nice.

Riktigt tröttig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0