"Påsklov"

Just hemkommen, haft klinik på kvällen. Svängde ihop några våfflor till middag, dagen till ära. Fy, vad gott det är när de är sådär knapriga..
image26

Jag har bestämt mig, nu ska jag sluta vara sjuk. Hoppas det funkar.

Heldag hemma imorgon. Mikrobiologitenta på torsdag, skönt att ha hela dagen. Min förhoppning är att jag ska lyckas hålla disciplinen och koncentrationen på tillräckligt hög nivå för att banka in den där skiten. Varit äckligt bortskämd med att hittills kunna plugga i sista stund utan att det påverkar mina resultat märkvärt, men någon gång ska väl turen komma till mig när det gäller att få IG skrivet på första bladet. Men det dröjer nog. Den här gången är inte den i alla fall.

Det är snö i Stockholm, lite sent kanske, men ändock. Jag tycker om snö. Nu ikväll var den sådär hårt packad efter en dag i plusgradigt solsken och en kväll under isande minusgrader, på de ställen där solen inte gjort rent hus under dagens lopp. Jag är trött, borde gå och lägga mig.

Hade en riktigt trevlig helg i Västerås. Hann med både det ena och det andra. Storhandla, snacka skit med Sofia under tiden, gå på Linas födelsedags-/inflyttningsfest (mycket trevligt), träffa Blanche, umgås med min familj, familjen Bechtel och deras energiska barn, äta massa god mat, må illa, ha dåligt samvete för all mat och allt godis. En bra helg helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0