Kräsen

Det var ordet hon använde, Blanche. Kräsen, när jag ringde för att konferera angående en jacka av märket Haglöf för 2500 kr. Inte elakt, sarkastiskt eller fördömande, endast konstaterande. Det är nog sant, man blir som man umgås..
Samtidigt har jag längtat länge efter en ny jacka, anser dessutom att jag har lite jackbudget eftersom jag inte köpt någon riktigt jacka sedan jag var 16. Och den var på rea.
Imorgon ska jag åka hem för att åka till Sätrabrunn och spendera ett dygn på deras spa med mamma. Det ska bli så skönt. Vårt paket heter "energikick", hoppas verkligen att det är det. Mamma och jag ska mellan behandlingarna sitta och sticka, filosofera och bara ha det bra.
Sista mikrobiologiföreläsningen idag, tenta nästa onsdag. Skönt med lång inläsningstid. Blir nästan som lite lov när det inte är vrålmycket att göra.

Jag ska åka hem över påsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0