Struligt sture

Det var en fin sommaravslutning i fredags. Tal av både rektor, vd och representant från kåren. Fin sång av två naprapater i trapphuset. Sedan var det buffé från Ingelsta kalkon, så allt kött var baserat på kalkon, mycket gott. Efter maten, två öl, vackert väder och trevligt umgänge kom J i sin lilla röda med en glasruta i baksätet. Hej hej hej.
Åkte hem till mig och spenderade kvällen på min altan med ett varsitt glas vitt, vuxenpoäng. Efter vinet tittade vi på Pan's labyrinth. Tur att jag valt att inte titta på den förrän nu, tillsammans med någon. Sådär konstigt äcklig emellanåt, osmaklig bitvis, tycker jag. Men bra, det till trots.

I helgen jobbade jag två pass på Sturebadet. Lördag kväll och söndag dag. Jag var fullbokad lördag och i princip detsamma på söndagen. Ovan som man är att stå och behandla i fem-sex timmar blir man ganska trött, i hela kroppen. Till råga på allt var min sista kund på lördagen en 80 min exklusiv spamassage. Jag har ärligt talat ingen aning om hur man gör en sådan. Fick lätt panik och rådfrågade mina vana kollegor. De beskrev olika, så jag blev inte så mycket klokare på det. Det slutade med att jag frågade kunden om hon fått spamassage förut, vilket hon inte hade. Tur, tänkte jag, då kan jag köra mitt race. Jag visste på ett ungefär vad som skulle ingå, så jag gjorde mitt bästa för att hon skulle bli så avslappnad och groggy som möjligt. Hon var jättenöjd efteråt, så ingen skada skedd. Men det där ska inte ens gå, att boka en sådan på mig när jag inte gått igenom utbildning för den sortens behandling.

Bjöd på lasagne igår, synd att det är så tidskrävande när det är så gott. Tack för ytterligare en mycket trevlig kväll på min altan i kvällssolen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, har du en altan? Vad himla mysigt!

2008-06-04 @ 15:08:33
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0