Ekorrhjul

Somnar sent, vaknar tidigt, jobbar, lägger mig i tid, somnar sent, vaknar tidigt...


Gick upp nio och satte deg igår. Trots att jag somnade efter fyra. Surdegen gjorde sitt, brödet jäste, utvecklade glutentrådar och blev luftigt. Så gott.. Jobbade kväll och fick med mig sallad och kräm hem som ändå skulle slängas även fast det inte var något fel på det. Färsk spenat och ruccola.



Snurr snurr hela dagen, mediciner vid fel tidpunkt, inget blod insatt innan operation, kladdiga förband, massa ringningar.. Tröttsamt när det inte riktigt fungerar. Sjönk ner i en fåtölj i personalrummet på eftermiddagen med en tekopp i handen och diskuterade läget med ssk Thomas. Lyckades till och med byta bort mitt söndagspass den 27:e för att kunna kryssningsnjuta med Johanna den helgen. Sedan är jag leedig, i nästan två veckor.

Sugen på pizzabullar sedan länge, i alla fall tvungen att göra slut på min jäst, går ju fort dessutom. Farligt gott, nu ligger de i frysen som tur är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0