Sthlm jazz 25th

Jag är så seg, vill ingenting, går bara omkring fram och tillbaka mellan köket, badrummet och själva rummet. Sitter lite här och lite där. Rastlös, men orkar inte ta mig för något, skitdryg känsla av onyttighet.

Var på Sthlm jazzfestival med mamma, Max och Marc igår. Gunilla var med fram till tio. Innan vi landade på Skeppsholmen utanför Moderna museet åt vi middag hemma hos mig. Trevligt i solskenet, under parasollet på min altan. Väl framme sedan kom jag på att jag inte hade min biljett med mig, tänkte inte alls på den faktiskt. Så jag vände och åkte hem igen, t-bana hit och t-bana dit. Något jobbigt. Vi såg Sanfransico jazz, ett norskt band med houseinfluenser, Deborah Brown tillsammans med en svensk kvartett och sist men inte minst, Kullrusk.
Alla var riktigt bra på sina sätt, men Deborah och Kullrusk toppade.



Samtidigt spelade Patti Smith på stora scenen. Fattar inte varför det stod så mycket människor där, konserten var inte ens lite bra. Hon sjöng halvtaskigt, spelade vad jag tycker är dålig musik (vilken skulle ha kunnat vara bättre genom ett bra framförande), skrek och hade sig mellan låtarna och kändes allmänt B. Men jag hade en riktigt bra kväll och njöt i fulla drag när de kompetenta artisterna lekte över strängar, tangenter och stämband som om de aldrig gjorde annat, vilket i vissa fall säkert är sant.

Det var uppehåll igår, och det tackar vi särskilt för när man ser väderläget idag. Det är som att någon satt på en jättedusch med massa bar i slangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0