Spicy, rainy day

Kattis sa till mig när vi blivit kompisar igen att "du vet att du får skörda här va?" och syftade lite på växthuset men främst på chiliplantan och de örter som står utanför i en stor kruka. Schysst, tänkte jag.
Utnyttjade det idag när jag skulle tillreda min linssoppa. Tog in en liten chilifrukt, kärnade ur den och finhackade den. Gjorde sedan det stora misstaget. Hade luktat på den innan, men den luktade inget speciellt, funderade faktiskt till och med på om den verkligen var stark. Misstaget bestod i att omedvetet dra med fingrarna som just varit i kontakt med den lilla chilin över mina läppar. Det var inte så farligt först, men sen. Den brännande, intensiva smärtan eskalerade och gjorde att jag nästan trodde att mina läppar skulle trilla av. Kände knappt vad soppan smakade när jag väl skulle äta. Men jag smakade nu när brännandet lagt sig, den var god.=)

Himlen öppnar sig för andra gången ikväll, ordentligt. Dessutom åskar det, kanske dags att lägga ner här om man vill ha något kvar...
                           
Krukan med den taskiga chilin                      Det REGNAR


Kommentarer
Postat av: Jonathan

Egen erfarenhet: Klia dig inte i ögonen när du skurit chili.

2008-07-16 @ 12:49:00
URL: http://www.omskakas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0