Black or white?

Efter sex dagars slit kunde jag unna mig ledigt idag, sov nästan tolv sköna timmar inatt och vaknade med livslust.
Fick två sms. Ett om lunch/fika med Johanna och ett om massage. Yoghurt till frukost för en gångs skull.

Pallrade mig in till tolv och träffade Johanna, fick även säga hej till Maria, trevligt. Följde med henne tillbaka till t-banan och tog mig till söder. Kollade läget på både Shoeline och ETC. Hittade inget på ETC, men inne på skoaffären träffade jag på ett par väldigt trevliga, svarta sneakers från Nike. Vänder mig om och tittar rakt in i Lars Winnerbäcks ansikte. Reagerade först efter en sekund och blev tvungen att titta igen, jo, det var han. Snygga jeans, kritstrecksrandig svart skjorta och svart kavaj till den röda kalufsen som ingen borste gästat det senaste dygnet. Han letade röda och svarta converse, hög modell.
Jag provade min svarta sko på högra foten och en vit från puma på den andra. Tittade ner och gick lite i butiken. Winnerbäcks vän satt bredvid mig på provsoffan, så jag tittar lite på henne och frågar vilken hon tycker var snyggast. "Den svarta håller sig snygg längre i alla fall", sa hon och log. Reste mig igen och synar mina fötter. Lasse ler han med och säger; "jag tycker du ska gå sådär, en vit och en svart". Jag skrattar och ger honom mitt medhåll.

Både manglade och blev manglad efter det. Kära nån vad ont det gjorde! Är fruktansvärt öm i både framsida lår och skinka på höger sida. Men det blir bra, sen.
Ramlade sedan in på Solo som hade rea på alla sina jeans. Trevlig och kunnig expedit guidade mig genom djungeln till det nu nyinköpta paret. Fixade sedan sånt som borde gjorts för länge sedan, nytt klockbatteri, växelvajer till cykeln, typ.

Generellt för hela dagen, närvaro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0