Vinterkräksjuka

Tänk vad skönt och bra det är att man inget vet om vad som komma skall. Hade jag vetat hade jag kanske sjukskrivit mig idag. Nej, det hade jag nog inte, eftersom jag inte är en sådan som sjukskriver mig om jag inte är sjuk. Men jag hade våndats och äcklats.
På morgonrapporten handlade det om en person som haft diarré och som dessutom kladdat runt i hela korridoren och inne på sitt rum. Men snälla nattpersonalen hade tagit hand om det värsta. Väl nere på avdelningen traskade jag in hos en dam med frukost och medicin. Det dröjde en bra stund innan hon fick i sig det, eftersom vi först var tvungna att ta hand om spyorna som täckte både tanten och hennes säng. Hurra, vilken underbar dag.
Väl färdiga med henne var det dags att ta hand om nästa. Höjden var när vi precis gjort iordning en dam, gått med henne ut i köket och satt henne på en stol. Då kaskadkräks hon över bordet, halva golvet och över hela sig. Alltså bara att återvända till hennes badrum och börja om.
Jag fick inte rast förrän 14.20, helt färdig. Nu har jag jobbat färdigt för den här gången, hoppas bara jag slipper kräksjukan...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch, sådana här inlägg borde nästan inledas med en varning för känsliga läsare ;)

2008-01-02 @ 23:41:42
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0