Semlor

Idag är en trött dag. Jag vaknade, bild på morgonfrillan och så masa sig ur sängen. Försov mig inte i alla fall. Äta min vanliga, men ovanliga gröt (vad hungrig jag har blivit på senaste tiden, förut räckte det med att jag åt knappt en dl gröt på morgonen, nu måste jag äta en macka också..), packa väskan med dagens kläder, ta på sig underställsströjan över sporttopen och trava hemifrån 07.25.
Jag går till skolan, nästa varje dag nu. Tror att jag har cyklat en eller två gånger hittills den här terminen. Visserligen är jag förkyld och vågar inte cykla och så är det halt med jämna mellanrum också. Trivs bra med att gå, man får sin egen tid då man inte kan göra så mycket annat än att tänka. 1,5 timme varje dag, bara betänketid. Det är ju bra att gå också, motion och ont i häcken får man. Lätt hänt när M. piriformis inte används vansinnigt mycket annars. Men kroppen vänjer sig, träningsvärk är något som diskuteras i forskarvärlden. Vad är det? Ingen vet egentligen, finns olika teorier om rupturer i muskelfibrerna eller ischemi som gör att miljön blir sur i muskeln och slaggprodukterna inte kan transporteras bort. Typ, kommer inte riktigt ihåg. Men jag har ju 3,5 år på mig...

Sofia berättade att hon skulle ha pluggat igår, men gick istället till ICA och köpte två semlor, en till henne och en till hennes pappa. Jag blev stört sugen på semlor! Så på vägen hem svängde jag förbi ICA och köpte jäst, kardemumma och mjölk. Snart ska de in i ugnen, bullarna, då har jag bullar i ugnen..=)
Tror att jag ska avnjuta några imorgon.

image25
I like that, and that's the way it is..


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh. Och så lägger du dit en bild på dem också, det är nästan plågsamt. Vill ha!

2008-01-23 @ 15:46:24
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0