Helger

Igår hade jag min sista lektion på sex dagar. Skön ledighet framför mig med andra ord. Eller, jag har tenta nästa fredag, så jag måste plugga men det är inte hela världen. Imorgon åker jag ner och hälsar på Blanche främst, men jag ska även träffa Max och kanske David Gärdeborn, vi får se. Roligt blir det i alla fall, ska få se revyn som Blanche är med i, fribiljetter har hon fixat också. Bussen lämnar Stockholm 11.05 och kommer till Göteborg 17.10. Det är läänge. Men så stört mycket billigare än att åka tåg, 164 kr enkel. Kommer fram och tillbaka för knappt 300 spänn, känns bra i studentplånboken, även om jag fick extrapengar i januari av både CSN och Proaros. Jag har knappt handlat mat i januari, vilket innbar att när jag väl nästan var tvungen att storhandla i måndags så blev det en del. Både volym- och pengamässigt. Fyllde min lite för trånga ryggsäck med massa tungt och två och en halv kasse med lite lättare saker. Men helt sjukt tungt, var tvungen att ta mig hem för egen maskin med mjölkpallsbussen 509. Precis när jag kom till Danderyds sjukhus såg jag att min buss skulle gå, men av erfarenhet brukar den vara en eller två minuter sen, så jag sprang så gott det nu gick med alla mina varor. Jag hann med bussen i alla fall, men var helt slut i axelpartiet och armarna. Jo, jag är för dåligt tränad i överkroppen, men jag har inga hantlar brukar jag skylla på.. Därför passade det utomordentligt att jag hade klinikpass (gå med) igår eftermiddag. Bokade en massage precis när jag kom dit till halv fem och stannade kvar efter passet, skönt uppmjukad efteråt. Känner mig nästan som vanligt igen, nice..

I helgen var jag hemma i Västerås. Det var väldigt skönt, länge sedan jag kände mig så bekväm och harmonisk med livet som när jag åkte därifrån. Var visserligen bara där från lördag lunch till söndag kväll, men jag hann med förvånansvärt mycket utan att stressa. Jag hann ta det lugnt en hel del, prata mycket med mina föräldrar, öva på grovmotoriktester, massera mamma, gå i kyrkan, massera min gudmor Birgitta och få betalt (välbehövligt) och plugga, men bara på bussen.

Jag har gått till skolan i princip hela terminen, bara rastat cykeln två gånger tror jag. Behöver nya skor att gå i, kängor kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0