Nattliga bestyr

Natten som var sov jag som en gris. Och nu kan jag inte sova alls. Är det murphy's lag som är i farten? Har man sovit gott en natt är det förbjudet att göra om samma trevlighet, framför allt om man verkligen behöver sömnen för att klara av morgondagens strapatser. Tankarna snurrar i mitt huvud, Bergans, Fjällräven eller Haglöfs? En ny jacka kanske, men dragkedja fram, ingen anorak den här gången. I stort behov av ny ryggsäck, 30 L sisådär. Finns väldigt få i den storleken just nu, vårkollektionen har inte trillat in i Naturkompaniets butiker än. Ska se vad Arvid har att erbjuda imorgon.
    Lördagen kommer jag att spendera tillsammans med Magdalena, min tio år yngre kusin. Vi ska åka skidor, eller jag ska lära henne att åka. Jag är desperat efter slalomåkning, lördag är den enda dagen i år som jag kommer att få åka. Varken hinner eller har råd att åka mer. Skulle vilja ha ryggsäcken då...
   Hela dagen/kvällen har jag haft svårt att oerhört koncentrera mig, tanken var att jag skulle tentaplugga en massa, men jag har knappt tittat i mina böcker. Inte haft någon ro i kroppen över huvudtaget.
   Jag vill bara vara hemma, fika med mamma och pappa, inte behöva tänka på något jobbigt, göra vad som faller mig in, slappna av. Livet snurrar, oh my...

Hungrig blir man också, när man inte kan sova. Irriterande. Jag är gräsligt trött egentligen, ögonlocken är tunga. Men jag vet att om jag kryper ner i sängen och stänger ögonen så hjälper inte det. För jag kommer inte att somna, utan det kommer fortsätta snurra i mitt huvud, precis likadant som det gjort de senaste 3 ½ timmarna. Kanske är bäst att inte lägga sig alls, vara vaken tills ikväll. Jag längtar efter en sockerkaka som man stoppat ner frysta jordgubbar i innan gräddning och som efter gräddning blir förgylld med ringlad smält mörk choklad ovanpå. Visst låter det som en god idé?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mmm! Ha det så kul med Mallis. Vart åker ni skidor någonstans?

2008-03-01 @ 11:16:27
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0