Yo So

Det är kallt nu. Ingen sommar längre. Sofia kom i fredags, åkte direkt till Rålis där ett gäng nollor och tvåor väntade. Det dracks, lektes, grillades och skrattades. Men galet kyligt var det, vi frös till och med om fötterna. Jag och fialotta drog oss hemåt vid halv åtta, sjukt osugen på att gå ut. Väl hemma drack vi kaffe och gjorde oss i ordning, pratade om läget i våra liv och festgnistan tändes igen. Vi hamnade på Soft tillslut och hade en trevlig kväll, det är roligt när det är mycket känt folk på samma ställe.
Käkade lunch på Café 60 och fick mammas-kusinbesök från Sofias sida. Snackade skit en stund efter min bulgur och hennes avokado- och kalkonmacka. Bestämde oss för film och lugn kväll hemma. Fixade kyckling till Masjälvar (oj, vilken film) och te till Angel (oj, vilken film, igen). Hon pratade många gånger om att det var som att vara på semester. Och ja, kanske det. Hon låg och sov i min fåtölj när jag lagade mat.=)

 

Strax dags för studiecirkel i mitt kök.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0