Vårsol

Vädret har varit helt otroligt underbart de senaste dagarna. Sol och klarblå himmel serverat varje morgon. Kan man bli annat än sprudlande glad, pigg och snäll?

Eh.. ja.

Fast jag påverkas mycket av vädret, så att få sitta och njuta i morgonsolen utanför skolans entré innan föreläsningar, tillbringa raster och lunch på skolans terass gör ju sitt.
Hela förmiddagen satt jag utanför café Prego tillsammans med Maria och läste vetenskapliga artiklar om frozen shoulder. Det var nästan så att jag brände mig strax innan lunch.

Åkte buss till kliniken trots det vackra vädret, har fortfarande ont i höften och kommer väl ha ett bra tag till känns det som.. Har väl inte vilat som jag borde heller. Strosade på söder både i söndags och igår, blir ju ändå några kilometer. Men, det var riktigt trevligt..=)
Frågade dagens handledare lite om hur mycket man kan gå på höften med massage. "Lägg dig på mage" sa han bara och nickade mot behandlingbänken. Han kände lite, bad mig andas in och andas ut och så, knak. Inte bara en gång, utan snarare tio. Det satt som sten i nedre bröstryggen. Skönt efteråt om man så säger.. Han gick även hårt in på sätet, höftböjare, och insida lår. Grinade illa.

Jag och Maria gjorde färdigt vårt grupparbete på ett kebabhak efter kliniken, hemma sent och trött nu.

Ledig imorrn..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0