Pluggdag

Jag kan nu säga att jag har en anställning på Danderyds sjukhus, ortopedavdelningarna. Hon ringde idag och välkomnade mig om jag ville. Klart jag vill, även om lönen inte blev precis den jag begärde. Lät lagom dryg i telefonen. Vi kom överens om att jag skulle tänka på saken. Jag var precis på väg från Danderyds sjukhus. Ringde pappa för mentalt stöd, svängde på klacken och satte kurs mot ortopeden, våning 10. Galet rörigt där uppe, men hon hade tid med mig trots allt. Talades vid, fixade med lite papper som skulle skickas till lönekontoret och fick tiderna för drop-in för att göra ett MRSA-test som man måste ha. Inte förrän efter det kan man skriva på några papper. Det kommer dröja några veckor innan jag kommer igång, det stör mig lite, skulle helst jobba nu. Men, (andas in, andas ut) det blir nog bäst såhär..

Firade med en glass på vägen hem som jag avnjöt tillsammans med en kopp kaffe här hemma. Den där Lotta gjorde min dag, igen.

Måste läsa lite nu.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till jobbet Ims! Du är sjukt bra! Och du har nog jobb efter utbildningen också, för alla verkar behöva naprapater. På jobbet har typ hela redaktionen ont i sina ryggar och beklagar sig.

2008-04-16 @ 17:16:40
URL: http://johlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0