Ont i ryggen

Senaste dagarna har jag börjat få ont i bröstryggen, undrar vad de kan bero på. Funderar på om min fullpackade ryggsäck i kombination med löpning inte var någon god idé, enligt min rygg i alla fall. Har sagt länge att jag ska ta mig till en trea på kliniken, för det känns som att jag får nervrotspåverkan i ländryggen när jag ligger på plana underlag ibland. Nu har jag ytterligare en anledning.. Jag är ju där två dagar i veckan! Ska det vara så svårt..

Klockan 14.00 hade jag bestämt möte med en kvinna på Danderyds sjukhus, bemanningsansvarig på ortopeden. Jag var lika punktlig som James Bond. Hade valt en lite sportigare casual-look med mörkt randig skjorta, sportklocka, jeans och gympaskor. Mycket sparsamt sminkad, oxiderat silver och håret i lös svans över axeln med fläta i luggen.
Jag tror det gick hem.
Mycket trevlig kvinna som visade mig till ett samtalsrum, hämtade varsitt glas vatten och lite papper. "Jaha, varför har du sökt dig hit?" var första frågan. Så var vi igång och munlädret var sådär lagom välsmort kombinerat med en stor portion lugn och allvar med glimtar av humor.

*pmf* jag gjorde inte bort mig i alla fall..=)

Hon undrade vad jag ville ha för lön; "Shoot" sa hon. Tog i så att jag faktiskt skämdes, men då kanske den hamnar högre än vad det skulle gjort om jag lagt mig lägre från början. Hon skulle återkomma om den saken om en vecka, cheferna som bestämmer skyllde hon på. Fortsatte med att fråga om jag kunde tänka mig att jobba i sommar, inuti skrek jag "JAAA!!!" högt av förtjusning, men svarade henne med att det nog skulle gå bra. Fick sedan en rundvandring på de fyra avdelningarna och hann bli uschligt nervös när hon pratade om hur vanligt det är med katetersättning och blodprovstagning. Det ska gå fort, bra och det är undersköterskorna som gör jobbet. Hon gjorde min dag.

image27

I hope so...

Kommentarer
Postat av: Johanna

"En stor portion lugn och allvar med glimtar av humor." Bra, Mimmi! Får du inte det där jobbet så är det inte dig det är fel på i alla fall.

2008-04-03 @ 11:47:13
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: Emilie

Hejja hejja! Håller tummarna för dig!

2008-04-03 @ 23:47:58
URL: http://emi-n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0