Grillfest á la Nph

Patologi hela förmiddagen igår.. Köpte ett kompendium som var värdelöst under föreläsningarna, fick anteckna som en idiot. Powerpoint-race. Men det blir nog bra, börjar dock känna mig lite stressad över muskeltöj/triggerpunkter. Dels teoretisk tenta och dels praktisk tenta med patientfall inblandat. Hujedamej, men det är bra. Har liksom inte pluggat ordentligt under tiden som de sa att vi skulle göra för att inte få panik i april...Jaja.

Igår morse när jag vaknade och skulle ta mig till skolan smärtade det i höften när jag gick långsamt. Tog bussen till skolan, mest för att jag var försenad. Gick hem, åt lunch, bokade in en tid på kliniken och åkte dit. Gick till en i min klass, så vi funderade fram och tillbaka om vad det kunde vara. Tog in handledaren tillslut som sa; "Har du ont här?" och körde i tummen på trochanter major (en benknöl på lårbenet) och rörde runt ordentligt. Det gjorde vidrigt ont, liksom hoppade ofrivilligt på bänken. "Jaha, trochanterit." sa han. Så blev det djup massage och stretch. Många djupa andetag för min del och koncentration på avslappning. Kan vara nyttigt att få känna på vad man utsätter sina egna patienter för ibland. Jag får inte gå eller springa på en vecka. Frågade om jag kunde cykla. "Med stödhjul" blev svaret från en leende handledare; "jag bjuder på den". Tack, tänkte jag.
Så nu har SL för första gången fått bidraget med 690 kr från mitt håll, för en ynka månad.

Tog mig något linkades tillbaka till skolan där festen redan börjat. Några i V2:an hade fixat grillfest. Hamburgare eller strömmingsburgare, riktigt bra var de med en kall öl till. Sådär lagom rörigt och skön stämning i den ändå ganska ljumma vårkvällen. Både V2:ans och vår nollningsfilm visades. Skönt att de redigerat bort det värsta, även om jag inte var den som skulle behövt skämmas mest. Bra gjort!

Idag har jag ont, öm där han gick på som värst med massagen. Dags att göra hemläxan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0