Farbror 50

I typ tisdags fyllde min farbror 50. Igår hade han stor fest. Hela släkten och massa vänner till hans familj. De bor i en stor herrgård på landet. Perfekt hus för stora fester med liveband och massa folk. Bordsplacering, så det var väldigt blandat med folk, kuligt. Satt mitt emot en förskollärare för bokstavsbarn som hade mycket att förtälja, intressant. Pratade också mycket med en forskare inom området immunologi som tittade mycket på tarmens och bakterieflorans betydelse för hälsa. Blev väldigt nyfiken, men vi hann inte prata färdigt. Maten var underbar, likaså tårtorna som kära faster bakat till kaffet. Hon kan hon.
Sedan ställde bandet upp sig i ett hörn i stora salongen och började sprida lugnt medryckande jazztoner genom hela övervåningen. Jag och Johanna virvlade runt på dansgolvet i våra klackar till nästan varje låt, oavsett om det var swing, tango, jazz eller rumba. Dansade med alla möjliga herrar, tänk att de flesta i 40-50-årsåldern kan dansa mer eller mindre bra. Efter ett tag drog de upp tempot lite och jag och Jo började släppa det där med pardans, vi hade fruktansvärt roligt.
Blev nästan av med mitt telefonnummer, men jag lyckades hålla i det. "Du har utstrålning", sa han. Så bra då, tänkte jag.

Natten blev sen, så jag vaknade inte förrän cirkus elva. Jagade upp lillebror med lockelser om att frukosten redan var färdig. Vi tittade på Disney till tet.

Idag är det ett år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0