Köttfärs

Tentaflykt nu igen...Thomas är på jobbet, 07-19, så jag har haft ganska mycket tid för mig själv idag och har fortfarande. Storhandlade igår, det var roligt och lite dyrt, men så är det ju. Köpte 2,5 kg köttfärs, fattade inte riktigt förrän efteråt hur mycket köttfärs det är egentligen. Frös in hälften igår och tog hand om resten idag. Jag har stått och rullat, plattat ut, format och stekt biffar, hamburgare och köttbullar sedan kl.11.30 ungenfär. Färdig med disk och allt halv tre typ. Puh..jobbigt om man var tvungen att göra det där åt en hel familj jämt..*panik* Känner att jag har fyllt mitt behov av huslighet för ett tag, stört goda blev köttbullarna i och för sig, men kan äta mindre goda från affären för att slippa jobbet. Visserligen behöver man inte göra det här så ofta om man gör som jag gjorde nu, massor på en gång. Då kanske huslighetsbehovet har återinfunnit sig.

Nu dricker jag en välförtjänt "kopp" (stort latteglas), kanske balja snarare, kaffe. Äter en smörgås till med honung på, lyckan är gjord. Har inte ätit honung på VÄLDIGT länge. Fast det behövs inte så mycket för att göra mig glad nuförtiden. Min klasskompis reflekterade över det när jag med ett strort leende på rasten mellan föreläsningarna utbrast; "Mm, de här äpplena är såå goda, och billiga var de också, endast 14,90/kg!"
Men man får lite andra perspektiv när man blir tvungen att leva på CSN-pengar och betala allt själv.

Jag skar mig på osthyveln i morse (typ 11.00) när jag diskade, sjukt att de kan vara så vassa. På tummen dessutom och blödde som om det vore värsta traumat, slutade aldrig. (Undrar varför jag skrev det där, ingen kan vara intresserad av att läsa det. En omedveten undanflykt för att slippa göra det jag borde, ta fram histologikompendierna och trycka in ytterligare information. Nå Lina, vilken försvarsmekanism var det där?)


image12

Kommentarer
Postat av: lina spekulerar

hmmm i samråd med wikiepdeia så skulle jag kunna tänka mig att det här är någon av dina udnermedvetna försvarsmekanismee =)
Eskapism - Verklighetsflykt eller dagdrömmeri. Man skyddar sig från den obehagliga verkligehten genom att tränga bort den under en längre eller kortare period.
Konvertionshysteri ? När psyket övergår till ifrån en psykisk åkomma till en fysisk som oftast skadar människan och kan få suicid tankar övergå till agerande.
ha ha , är inte avundsjuk på allt plugg, och läsa de kan man ju fstän tummen är sårad =) ses i helgen , Kramár // LIna

2007-09-24 @ 11:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0