Helg..snart, typ.

Hm.. nu känns det som att det inte blir så mycket bättre än såhär. Jag har pluggat hela dagen, började strax innan elva och har hållt på till nu. Visst har jag gjort lite annat, som att gå en promenad och samtidigt handla lite, laga mat, äta och fika lite. Men har faktiskt varit effektiv, och en hel del har nog hoppat in.
Tänk, på högstadiet och till viss del på gymnasiet kunde jag sitta och plugga långt in på natten, dålig planering? Nu orkar jag knappt sitta efter kl.20. Samtidigt vet man det och kanske ser till att kunna det man ska kunna utan att behöva norpa sovtid. Fast jag kan inte riktigt skryta med att vara extremt planerad när det gäller inläsning. Försökte till en början att förbereda mig inför föreläsningar och läsa igenom det man gått igenom direkt när man kom hem osv. Visst, det är en riktigt bra grej, men man orkar inte riktigt. Ambitiöst så in i vassen.. jag är bara det till en viss gräns. Det är väl sunt också, att inte vara så ambitiös, eller hur?

I helgen kommer Sofia och Lina och hälsar på hos mig, kuligt. Trängas på mina dryga 20m2 och ha trevligt. Kanske en sväng ner på stan och till någon krog, känns lockande att koppla av i någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0