Biokemi

Kursen började igår. En kvinnlig mikrobiolog, verksam på karolinska institutet håller i den. Men usch, måste jag få säga, igen. Undrar hur många gånger jag kommer att säga det under de här fyra åren. Dock är jag i mitt innersta inställd på att det bara kommer att bli värre, för det är vad jag har hört.
Biokemi är kemiska processer och funktioner i kroppen. Kolhydrater och cellanding in i minsta beståndsdelar, ATP, glykolys och allt möjligt som man aldrig har hört talas om. Sjunker in så sakta, jobbigt bara att tentan är på måndag.
Tack och lov har de lagt den riktiga insparken på fredag så vi har extra mycket tid att plugga inför tentan, hurra.
Blir aldrig frisk heller, cyklade fort igår och fick ett bakslag av förkylningen så jag fick ta mig till skolan med buss, dyrt och onödigt.
Vad jag klagar.. jag har det alldeles förskräckligt bra egentligen. Jag har mat i kylskåpet, fin lägenhet, får gå i skolan osv. Men jag har ingen ugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0