Barn i september

Nja, det blir inte mycket gjort. Fyy, vad segt det är att tentaplugga.. Man hittar som anledningar till att hela tiden skjuta på det lite, eller bara inte göra det alls. Och det går inte om man vill få godkänt, ingen tänka-självtenta, utan bara massa ord som man aldrig har hört.

På eftermiddagen plingade det på dörren. Satt i ett relativt djupt samtal med Thomas, blev dock uppryckt ur mina funderingar och öppnade dörren. Tre barn var det som stod där, jag trodde att de ville sälja något. Men så kom jag på att visste vilka barnen var. De "tillhör" ett par som ganska nyss har flyttat hit till Barkarö som vi känner sen innan. Jag fann mig så smått och frågade om de ville komma in. "Mm..om vi får" sa äldsta flickan. Jag blandade saft och ställde fram kladdkaka och kex, kände mig som en riktig dagmamma. De kom direkt från skolan, och gick hit innan de traskade hem. Efter ett tag fattade jag att de brukade komma hit och leka med mamma och Marc (lillebror min). Jag har ju inte varit här på några veckor, så det var lite nytt för mig. Men det är ju roligt att barnen vill komma hit, då kan mamma leka av sig också...=)

September har kommit, som vanligtvis brukar medföra den ganska sköna känslan av eftervärme. Ikväll är luften hög, kylan påtaglig och det känns som att hösten redan har gjort sin entré.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0