Studio 54, bokhylla, digitalbox

Tentan gick helt okej, godkänd åtminstone och det är det som räknas (typ).
Har man haft tenta på en fredag är det i princip obligatorisk utång på kvällen. Igår var vi först hemma hos en tjej i klassen, riktigt trevligt. Sedan svängde vi förbi Fridays på stureplan för Marias måstedrink. Efter någon timme runt ett trångt bord, i en i och för sig mycket trevlig miljö, var både jag och Johanna mer är sugna på dansgolvet och propsade på att gå vidare. Tack och lov skedde det efter mycket om och men. Vi släntrade vidare till medborgarplatsen och studio 54, där resten av naprapathögskolan höll till. Kul att känna igen så många. Jag hade stundtals vansinnigt roligt och kom inte därifrån förrän kl. 03. Jag var inte hemma förrän 04.20 och somnade 04.40 skulle jag tro.

Det jobbiga var väl att pappa skulle komma kl.11, roligt verkligen, men lite jobbigt ändå. Mimmi tvingade sig upp halvelva, kissar och äter en tallrik fil. Prick 11 är kaffet färdigt, men pappa kommer inte förrän tio över. Känner mig allmänt mosig, mest pga bristen på sömn. Vi fikar lite och så ska vi igång. Pappa kom för att hjälpa mig att sätta upp en två meter lång bokhylla som hör till min säng. Alla delar fanns inte med när jag köpte den, så vi skulle klura ut en specialkonstruktion och få det hela att fungera. Halv ett åkte vi till Bauhaus och hittade vinklar, bult, mutter etc. Vi var inte klara där förrän efter ca två timmar, vi åt på Max och åkte sedan till Willy's så jag fick handla lite mat. Väl hemma var det bara att sätta igång med projektet. Vi (pappa) borrade i både säng, vinklar och hylla. Jag höll mest i och fick allt spån på mig, både metall- och spånskivsspån. Dessutom kom det över hela golvet, det är nästan som att ha miniglassplitter överallt. Tack och lov kom jag på den brighta idén att täcka över skrivbordet med stereo, dator och annat teknologiskt, annars hade det nog inte blivit så bra.
Men vad bra det blev! Säga vad man vill om att min pappa är lite yxig i sitt sätt att lösa saker, men den här gången blev det väldigt bra, i princip..=)

Har dessutom fått tv idag, fast jag har inte fått igång det hela. Undrar om min tv inte är anpassad ordentligt, eller om det är jag som är dålig. Mycket möjligt att det är det senare som är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0