M. sternocleidomastoideus

Imorgon har jag min nästsista föreläsning innan tentan nästa fredag. Känns skönt att se ett slut på hur mycket vi ska kunna till dess..Nästa vecka har vi bara palpation, praktiska lektioner.
Känner en lätt panikkänsla, lite jobbigt faktiskt. Men det ska gå det här också, bättre eller sämre. Helst bättre.
Det är ju grunden, anatomin, det är det som våra kära lärare "kräver" att vi ska kunna på våra fem fingrar. De kan det verkligen, pratar strukturer, förhållanden, nervplexan och nackrosetter som rinnande vatten. Jag blir nästan avundsjuk, eller jag blir det. Jag vill kunna allt det där, nu. Helst utan att behöva jobba för det, vill bara att det ska finnas inuti mig naturligt. Tackar vördnadsfullt för att vi har bra lärare som kan sina saker, kan svara på frågor osv. Tänk, på gymnasiet, där var det verkligen inte alla som kunde svara på frågor. "Eeh.." blev svaret ofta och någon substanslös förklaring istället för att säga att de inte visste, helt värdelöst.

Känns som att man aldrig pluggar tillräckligt och alltid i sista stund. Kommer man någonsin att lära sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0