Hönsgödsel

Posten har kommit, men inget besked från naprapathögskolan, trots att de sa att det antagligen skulle komma idag. Stört, jag ville ju ha det, nu!

Haft en effektiv dag idag, så härligt med sådana. Thomas sov här inatt, han skulle jobba idag, så jag sympati-gick-upp med honom halv åtta. En ganska bra tid att gå upp, även om det var lite grusigt i ögonen. Man kommer igång så bra, före kl.10 hade jag dammsugit i vardagsrummet och tagit disken. Jag har även gått 8 km stavgång, drygt faktiskt. Framför allt för att mina stavar låter så förskräckligt, får ont i huvudet av ljudet efter ett tag. Men det var skönt, lagom molnigt med lite vind, perfekt. Nu på eftermiddagen har jag bakat biskvier, roligt att testa något nytt. Hade lite cointreau i smörkrämen, det gav en svag touch av apelsin som kommer mycket bra överens med kakaon och det andra gottiga i den lilla bakelsen. Har inte doppat dem i choklad ännu, måste stå i kylen en timme först.

Oscar, min katt, kom på besök ute i trädgården. Han är i allmänhet väldigt gosig, fast nu var han inte så trevlig i pälsen. Han har en förkärlek för att rulla sig i rabatter, bli helt jordig och sedan komma och pocka på ens uppmärksamhet. Denna gång hade han rullat sig i hönsgödsel, vilket jag inte upptäckte förrän jag hade lyft upp honom i knäet och kliat honom en liten stund. Usch, vad hela jag luktar illa.

image9
Bajskatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0